söndag 5 februari 2012

Jakten på tidstjuvarna och energislukarna

Ibland tar det tid att fundera ut vad man vill. Själv funderar jag hela tiden på detta. Jag har rensat bort tidstjuvarna och kom då bland annat fram till att just detta, att skriva inte är en av dem. Skrivandet ger mig ro och harmoni.
Vad är då en tidstjuv? Enligt mina egna funderingar är det något som stjäl tid genom att urholka en på energi. Hur hittar man då tillbaks till det som ger en energi, när allt bara uppslukas av "måsten"? Frågan jag ofta ställt mig är om jag verkligen kan välja mina måsten. Jag vill gärna tro att det är så. Att jag själv har makten över mitt liv och kan påverka det i den riktning jag själv stakat ut. Jag låter mig dock ständigt distraheras av andras liv, gör hela tiden krampaktiga försök till att desperat anpassa mitt efter deras. Frågan är om de bett mig göra det. Om de ens vill att jag gör det. De som vill att jag gör det är de jag kanske borde jaga fatt, för att sedan sålla bort.
Jag fortsätter jakten. Jag har bestämt mig att bara omge mig med sådana och sådant som ger mig energi. I alla fall ha det som mål, i den mån jag kan påverka.

Livet är för kort för att slösas bort!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar