söndag 25 november 2012

Telefondrömmar

Jag har under en längre tid haft en underlig återkommande dröm. Jag försöker nå en person via min telefon. Det är en smartphone med touchskärm. I drömmer söker jag få kontakt med en viss person som har en stark position i mitt liv. I mitt privata liv. I olika scenario försöker jag nå verderbörande via telefonen utan att lyckas. Jag knappar och hackar på skärmen utan lyckat resultat. Det är just hens nummer som inte går att knappa in. Alla andra nummerkombinationer funkar. Jag är i ett desperat behov av att nå fram till denna person i drömmen. En viktig person. Det är något jag måste berätta. Svetten lackar, ångest och panikkänslor hägrar i drömmen.

Idag hade jag den här drömmen. Jag kände som jag kom till klarhet. En annan mycket viktig och älskad person visade mig vägen i drömmen. Nu måste jag bara samla mod. Detta känns jobbigt. Att ta beslut. Vill inte. Tänk om det blir fel? Tänk om det inte finns någon återvändo? Jobbiga tankat snurrar runt i min skalle så jag bli alldeles yr. Jag har varit här förut. Känns igen. Vill inte vara här. Vägen är visad. Ett förslag. Det är nu upp till mig att ta beslut om jag vill gå in på denna nya väg och beträda okänd mark. Okänd men ändå trygg. Eller ska jag stå kvar och våga möta det otrygga som kanske kan leda mig in på en ännu bättre väg? Jag står inför ett val. Jag avskyr att välja. Men jag måste. Snart!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar